söndag 7 mars 2010

Applikation med brodyrmaskin

Har gjort en applikation i form av ett hjärta med min brodyrmaskinHusqvarna
Designer SE. Det skulle bli ett hjärta på en liten tröja.
Först spände jag upp tyget som applikationen skulle sys på i brodyrbågen
därefter la jag på ett annat tyg som skulle bli själva applikationen.
Sedan sydde jag det första momentet i brodyrmönstret som är
konturen till hjärtat,när det var klart tog jag bort bågen från maskinen
för att klippa bort överflödigt tyg.


När det är klart lägger man tillbaka bågen i brodyrmaskinen, lägger vattenlöslig soluvlies på tyget, och rivbart underlägg under bågen, och syr färdigt resten av broderiet.Nu är det bara att riva bort den vattenlösliga plasten på ovansidan, samt från hjärtat, på bilden ligger det kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar