Maribel Pysslar

Mitt foto
Vad roligt att du tittar in hos mig, här bloggar jag om lite pyssel, besök också min trädgårdsblogg.

torsdag 25 februari 2010

Velourtröja


En velourtröja sydd för längesedan, den blev liggande i sykorgen i många många år för att jag saknade muddväv till ärmarna,lyckades hitta samma färg,och äntligen är tröjan klar, tyget är köpt i en stuvbutik i Helsingfors, på 80-talet, butiken hade underbara stuvar i velour och trikå, tyvärr finns inte affären kvar. Storleken är ca, 110cl, och mönstret är eget.
Mumintrollet fick komma med på ett hörn för att heja fram Finland och Sverige i vinter-OS

Veluuripaita joka on ollut puolivalmiina monet vuodet, kangas on ostettu tilkkukaupasta Helsingissä, 80-luvulla. Aika kivaa kun samanlaista kangasta löytyy tänään.Muumipeikko pääsi mukaan kuvaan, hän toivoo Suomelle mitaleja talviolympialaisissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...