söndag 30 april 2023

Ett par nya sockor.

I år har det blivit några nya par sockor, men nu tar trädgården över mer och mer. Fick den nya Novita boken med Fazer godis stickmönster skickad till mig. Det första paret jag tänkt sticka var ett Domino kakmönster, men fick inte tag på rätt garn. De som hör till mönstret får bara säljas i Finland, liksom boken. 


Det blev ett par Doris istället, av garn som jag hade hemma. Naturvitt med brunt och rosa. Det finns många trevliga mönster i boken, så jag kommer nog att sticka flera.

Ha det gott !
Marika



4 kommentarer:

  1. Du stickar fina strumpor, Marika. Jag älskar dem, de handgjorda.
    Ha kul i trädgården och ha kul med dina stickor i solskenet :-))
    Kram av Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Viola!
      Tack snälla! det är så roligt att sticka, men stickningen kommer i andra hand nu då det finns att göra i trädgården.
      Ha det gott /Kram Marika

      Radera
  2. Very good clothes for Winter in that cold áreas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi! Yes we need some warm clothes in winter.
      Have a nice day /Marika

      Radera