söndag 28 juli 2024

Sockor stickade under våren och i sommar.

Det blir inte så mycket stickat under sommaren, men några regniga dagar så kan man plocka fram stickorna, och garn har jag så det räcker. 

Den här modellen har jag hittat på själv, ville ha lite variation men ändå ett enkelt mönster. Passar perfekt om man vill göra slut på små garnrester.  Novitas 7-bröder garn , 75% ull, 25% polyamid. Förstärkt häl.

Dessa skall bli en present till en person som gillar katter. Hittade ett enkelt mönster på katter som fick bli en bård längst uppe på sockan.  Novita 7-bröder.

Novitas Mumin garn är lite tunnare än 7-bröder. Jag föredrar att sticka med det lite tjockare 7-bröder. 
Här har jag kombinerat två Mumin-garn. 


Här kombinerade jag Mumin  med 7- bröder.  Nu är det OS så då passar det bra att ha en stickning på gång samtidigt. 

Ha det gott !
Marika









5 kommentarer:

  1. Du stickade vackra strumpor, kära Maribel. Jag gillar särskilt de första, den underbara variationen av färger i organiserade små rutor... Jag stickade en gång något liknande som en mössa och jag bär den fortfarande :-)))
    Om OS, jag ser fram emot att se tävlingarna då och då... du kan streama det här med kommentarer och utan reklam och efter sport... det är verkligen fantastiskt.
    Jag är glad att du också har ett idrottshjärta... Jag brukade idrotta mycket också. Jag gillade också att rida, men jag kom inte särskilt långt. I min barndom var jag friidrottare och speciellt löpare. Senare blev jag aktiv dykare med min man och även senare började jag klättra... vi har Saxon Switzerland i närheten - vilket är en klättrars dröm. Underbara naturupplevelser.
    Kram till dig.
    Viola
    p.s. och jag älskar vintersport...särskilt längdskidåkning :-)))
    I skolan var jag med i bakeball-laget.
    Det är så roligt att höra att du var så aktiv inom idrotten :-)) YES!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Viola!
      Tack så mycket, det är trevligt att handarbeta, förr sydda jag mycket som du gör, men nu har det blivit mera stickning.
      Jag åkte mycket skidor och skridskor som barn, men här i Sverige där jag bor har vi länge haft väldigt lite snö vintertid. Idrotten i skolan var riktigt trevlig, då rörde vi på oss mera än ungdomarna gör nu. Lagsporterna var trevliga, kändes bra att jobba ihop som ett team.
      Ha det gott /Hälsningar Marika

      Radera