lördag 22 juni 2024

Keramik.

Nu har vi tagit paus från keramiken under sommaren. Vi träffas igen i augusti.  Det är alltid lika spännande att se hur det blivit efter glasyrbränningen. Det är inte alltid man är nöjd. Det kan vara att det blir ojämnt eller att färgen inte blir det man hade tänkt. Här är några saker som jag är ganska nöjd med. 

Ett ägg som jag har tummat upp, genom att göra två halvor som jag satte ihop, sedan har jag jämnat ut och försökt forma det till ett ägg. Den fick vila en vecka, och efter det skar jag ut mönstret, det blir en kul effekt efter glasyren. 


En skål som jag har gjort genom att ringla upp formen, den är en aning för tjock. Vallmo frökapseln skall bli toppen på ett armeringsjärn. Den blev lite flammig i glasyren men tror inte att det gör så mycket.  Nu får jag vänta till mitten av augusti tills jag börjar en ny kurs. 

Ha det så bra ! 
Marika

2 kommentarer:

  1. Innan vi flyttade hit så deltog jag i keramikkurser som en väninna till mig hade. Både jag, min kusin och min bästa väninna deltog och det var jättekul. Har faktiskt några saker kvar som jag är hyfsat nöjd med! Dina blå ägg var jättefina...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susie!
      Jag gick ett tag för länge sedan, men det tog slut. När jag fick reda på att det fanns keramikkurs igen, anmälde jag mig direkt. Fick vänta ett tag på ledig plats. Det är riktigt kul. Tack! jag är nöjd med hur glasyren blev, och färgen blev också bra.
      Kram / Marika

      Radera