tisdag 7 mars 2023

Äntligen har jag blockat min Riddari.

Stickade klart min andra Riddari på ett tjilivipp, och sedan har den legat och väntat på att få bli formad.
Idag tog jag tag i det, så nu är den blockad efter alla konstens regler och ligger på tork.
Blötte ner den i lagom varmt vatten, såg till att allt blev blött. Klämde ur vattnet och lindade in den i en handduk för att få ut så mycket vatten som möjligt. Till sist formade jag den och nu ligger den på tork på en handduk.



Stickad i Lett-lopi garn, den blir skön att ha ute i trädgården på våren.

Ha det gott! 
Marika

2 kommentarer:

  1. Super genser!
    Så vakkert... elsker dette mønsteret. Jeg hadde strikket en til datteren min i andre farger...også med Let Lopi-garn...det er så mange vakre farger.
    En klem til deg fra Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Viola!
      Tack för det. Ja mönstret är vackert och blir så olika beroende på färgkombinationerna.
      Ha det gott /Kram Marika

      Radera