söndag 31 december 2023

Julklapps sockor.

Så länge jag orkar sticka, så blir det nya sockor till Jul. Julklapparna är uppskattade. I år blev det inte så mycket mönsterstickning. 
Novitas garn  Nummi med avvikande färgnoppor, mjukt skönt att sticka av. Blir riktigt sköna sockor. 
Det första garnet är Viking Raggen som hade en vacker färgkombination, och det andra är ett Falkgarn som heter Sport. 
De randiga är stickade till mig själv av Novitas 7 bröder, de gulrandiga fick min bror på posten, också Novita. 
Den första minns jag inte vad det är för garn den andra är Viking Raggen. Köpte på nätet flera nystan till sockor, de var billigare än normalt, men det lönar sig inte alltid att köpa för att det är billigt, Några garnnystan hade ovanligt många knutar, det har jag inte upplevt med mina 7 bröder garn från Novita. 

Det blev färgglada sockor, det viktigaste är ju ändå att de värmer fötterna.
Ha det bra på de sista timmarna av 2023
Gott nytt År 2024!
Marika

2 kommentarer:

  1. Paljon kivoja, jalkoja lämmittäviä villasukkia. ❤️💫

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hei!
      Kiitos, no nämä on ihan tavallisia perus sukkia kaikki.
      Mutta lämmittää jalkoja.
      Nyt on puikoilta valmistunut kirjoneule sukat.
      Terveisin Marika

      Radera