söndag 25 december 2022

Årets Julklappssockor!

Mina sockor blir alltid uppskattade och så länge mottagarna blir nöjda och jag orkar sticka, så blir det några mjuka paket.
Hittade en trevlig bok med 48 mönster på sockor. Ett samarbete mellan Fazer och Novita, två stora finska företag, där Fazer tillverkar godis och Novita tillverkar garn. De startade en tävling där man fick skicka in mönster på sockor med en anknytning till något godis. Min dotter älskar Pantteri godis och då var det självklart att sticka dessa till henne. De blev uppskattade.

Det är sällan jag stickar något till mig själv, men detta mönster tyckte jag var kul. Hittade det på en blogg. Texten är Marimekko. Garn Novitas 7 bröder, 75% ull och 25 % polyamid för styrkan. Det blir hållbara sockor och varma, sköna. 
Ibland blir det kul att bara göra ränder, lätt att sitta vid TV:n och inte behöva följa ett mönster. Passade på att beställa nya namnetiketter också.  Dessa sockor blev också uppskattade. 

Här är Sockboken eller tidskriften som de kallar den, det skall komma en till, men före det skall jag sticka flera motiv ur denna. 

Ha en trevlig fortsättning på Julhelgen!
Marika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar